martes, abril 26, 2005

Los famosos amenazan la blogósfera

Esta noticia la leí en el NYT de ayer, según ellos se aproxima la entrada a un nuevo nivel en la blogósfera. Arianna Huffington, una columnista y ex candidata a gobernadora de California esta por lanzar un proyecto ambicioso, El Huffingtonpost, un blog grupal con colaboradores que, se pretende sean la crema y nata de diversos sectores como política, entretenimiento, y etc. La fecha de inicio es el 9 de mayo y algunos de los nombres mencionados son realmente atractivos: Walter Cronkite, David Mamet, Nora Ephron, Warren Beatty, James Fallows, Vernon E. Jordan Jr., Maggie Gyllenhaal, Arthur M. Schlesinger Jr., Diane Keaton, Norman Mailer y Mortimer B. Zuckerman. De Mailer soy capaz de leer cualquier cosa, hasta para ver como la friega, que incluso así tiene estilo.

Pero muy aparte de lo rutilante que se vea todo, habrá que ver como funciona, ¿Tendrán las estrellas tiempo para bloguear? ¿Serán ellas realmente?, se dice que se permitirá comentarios, pero no directamente a ellos sino por intermedio de un coordinador de temas o algo así. ¿Que pasaría con un nombre famoso cuando algún avezado lector destroce sus planteamientos o ideas implacablemente?, bueno, por lo menos promete ser interesante .. habrá que ver si realmente cumple las expectativas.

Arianna Huffington, the columnist and onetime candidate for governor of California, is about to move blogging from the realm of the anonymous individual to the realm of the celebrity collective. She has lined up more than 250 of what she calls "the most creative minds" in the country ... Kenneth B. Lerer, a former executive vice president of AOL Time Warner and Ms. Huffington will manage the Post, with Mr. Lerer overseeing a staff of half a dozen people in a loft in lower Manhattan. Ms. Huffington and Mr. Breitbart are based in Los Angeles. Mr. Lerer said the Post, which will generate revenue by selling advertising space, was being financed initially by him, Ms. Huffington and 10 others he identified as "friends and family." The bloggers will not be paid.

The (Huffington) Post will also set another blogging milestone: Ms. Huffington has signed a contract with Tribune Media Services, which syndicates her newspaper column, to syndicate parts of her blog to newspapers and their Web sites. "Newspaper editors across the country are increasingly intrigued by the phenomenon of blogging and are open to finding ways to capitalize on the best of it," said John C. Twohey, the syndicate's vice president for editorial and operations. But he said some editors were also uncomfortable with the unfiltered nature of blogs and that he had told Ms. Huffington it was a mistake for her to call the Post a blog. As a result of that concern, Ms. Huffington said, while the bloggers will be unfiltered on the Post, they will be fact-checked and copy edited for the syndicate. Mr. Twohey said the syndicate would peddle the Post to potential clients not as a blog but as "daily excerpts from a longer-form Web site to which 300 prominent Americans are contributing." Running blogs through a grammarian's keyboard raises questions, of course, about whether they can translate to print without losing their immediacy and authenticity.

¿Para cuando los famosos de la escena local se animan? Ya me imagino el blog de Marco Aurelio Denegri, o de Magaly, ¿Alguien dijo Hildebrandt o la Valenzuela? Aunque no dudo que los blogs de Waldir o Tula serían un éxito. Cada quien en su propio país puede ponerse a pensar cuales serían los mejores, o los más populares.

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2 comentarios:

Anónimo dijo...

Gobernador/a es con b.

Juan Arellano dijo...

Oooops .. corregido, se me quedó de la traducción .. gracias diccionario.