Si una banda se mantiene por ahi lo suficiente, pueda que encabece el festival de sus discípulos. Eso es lo que The Cure hace con su Curiosa Festival. Así reporta el NYT lo sucedido en dicho festival: The Rapture and Interpol, both from New York City, leaned toward the minimal side of the Cure's legacy, with neatly interlocked guitars making each song a blueprint of itself, clarifying each moving part; neither band does much with melody, but the Rapture's terse little mottoes and dance momentum had more charm than Interpol's nasal, portentous metaphors. And the Cooper Temple Clause, which has learned more than a few things from Radiohead, segued tinkling keyboards into pounding rock that seethed with darker impulses, filling up the songs from within with noise. All those ingredients returned in the Cure's two-hour set, along with the band's secret of longevity: its pop instincts. Mr. Smith writes songs with lyrics that might look mawkish on the page, often bemoaning the loves that got away. He promises endless, boundless love that just won't stop after a breakup; it gnaws at him, as the music piles up layer upon layer, taking its time. His songs have become doomed-romantic anthems for a generation of high-school and college students.
Robert Smith sigue con el mismo look de hace 20 años, la música de The Cure también parece extraviada en algún lugar de los 80´s, lo cual puede que no sea tan malo, comercialmente hablando, la fórmula resulta y los oyentes saben de antemano lo que pueden esperar. Si es que éso no molesta claro. Y hablando de The Cure, ¿Que pasó con el rumor de que venían a Lima?. Hasta ahora lo único seguro son 3 fechas en Mexico, 2, 4 y 5 de Setiembre, (ya agotadas), pero eso no es sorprendente. Chile dejó de figurar en los maybes también.
martes, agosto 03, 2004
Suscribirse a:
Comentarios de la entrada (Atom)
No hay comentarios.:
Publicar un comentario